11.04.2024
Рішення №7дк-24
Про непроходження спеціальної перевірки та відмову у зарахуванні Стринжи П.В. до резерву на заміщення вакантних посад прокурорів окружних прокуратур
кваліфікаційно-дисциплінарна комісія прокурорів
№7дк-24
11 квітня 2024
Київ
Про непроходження спеціальної перевірки та відмову у зарахуванні Стринжи П.В. до резерву на заміщення вакантних посад прокурорів окружних прокуратур
Кваліфікаційно-дисциплінарна
комісія прокурорів (далі – Комісія), у складі: головуючого – Гнатіва А.Я.,
членів Комісії: Війтовича Л.М., Житного О.О., Захарової О.С., Отвіновського
П.Л., Стуконога О.І., Томак М.В., Цуркана М.І., Юзькова О.В., розглянувши
інформацію за результатами проведення
спеціальної перевірки та щодо доброчесності кандидата на
посаду прокурора окружної прокуратури Стринжи Павла Володимировича,
ВСТАНОВИЛА:
Стринжа Павло Володимирович для участі в доборі кандидатів на посаду
прокурора окружної прокуратури, оголошеного рішенням Комісії від 04 квітня 2023
року № 3дк-23, подав до Комісії письмову заяву
про участь в доборі кандидатів на посаду прокурора окружної прокуратури та
необхідні документи, передбачені статтею 30 Закону України «Про прокуратуру» (далі
– Закон).
За результатами кваліфікаційного іспиту кандидатів на посаду прокурора
окружної прокуратури Стринжа П.В. отримав 107,9 балів.
Рішенням Комісії від 06 вересня 2023 року № 650дк-23 (зі змінами) його включено
до списку кандидатів на посаду прокурора окружної прокуратури, які успішно
склали кваліфікаційний іспит.
Вказане рішення опубліковано на офіційному вебсайті Комісії з
роз’ясненням норм закону щодо права фізичних та юридичних осіб, громадських
організацій подавати до Комісії інформацію щодо доброчесності кандидатів на
посаду прокурора протягом одного місяця з дня офіційного оприлюднення списку
кандидатів, які успішно склали кваліфікаційний іспит.
Відповідно до частини 3 статті 32 Закону та пункту 5.3 Положення про
порядок розгляду питань та підготовки матеріалів щодо проведення добору
кандидатів на вакантну (тимчасово вакантну) посаду прокурора окружної
прокуратури (далі – Положення) фізичні та юридичні особи, громадські
організації можуть подавати до органу, що здійснює дисциплінарне провадження,
інформацію щодо доброчесності кандидатів на посаду прокурора протягом одного
місяця з дня офіційного оприлюднення списку кандидатів, які успішно склали
кваліфікаційний іспит.
Стосовно Стринжи П.В. до Комісії надійшла інформація з Генеральної
інспекції Офісу Генерального прокурора та звернення фізичної особи щодо його можливих
протиправних дій при зайнятті ним посад в органах прокуратури. Заявником також
вказано про можливе перебування Стринжи П.В. на тимчасово окупованій території
Херсонської області та можливі протиправні дії членів сім’ї кандидата на
території цієї області.
При наданні пояснень у засіданні Комісії 28 березня 2024 року Стринжа
П.В. підтвердив, що дійсно з дружиною та дітьми перебував в м. Херсоні під час
окупації міста, проте запевнив, що чекав на безпечні умови для виїзду, після
чого, виїхавши з окупованої території, пройшов з дружиною фільтраційні заходи у
м. Запоріжжі Запорізької області та в м. Чортків Тернопільської області. Окрім
того, кандидат повідомив, що працюючи в регіональному сервісному центрі ГСЦ МВС
в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (філія ГСЦ МВС) в грудні 2022
року, як особа, переміщена з окупованої території, проходив перевірку Службою
безпеки України та опитування на поліграфі.
Також Стринжа П.В. зазначив, що інформація, яка викладена в зверненні та
стосується його брата Стринжи А.В., не відповідає дійсності, а останній
займається перевезенням продуктів для українських мешканців окупованих
територій Херсонської області.
Згідно з частиною 2 статті 32 Закону для проведення спеціальної перевірки
орган, що здійснює дисциплінарне провадження, після ухвалення попереднього
рішення про допуск осіб, які успішно склали кваліфікаційний іспит, до
наступного етапу добору надсилає до уповноважених органів запити про перевірку
відповідних відомостей стосовно зазначених осіб.
З урахуванням інформації, що міститься в особових справах кандидатів на
посаду прокурора, орган, що здійснює дисциплінарне провадження, може залучати
до проведення спеціальної перевірки державні органи, у тому числі спеціально
уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції, з метою перевірки відомостей
про особу або достовірності документів, передбачених у статті 30 цього Закону та статті 57 Закону України
"Про запобігання корупції".
Так, до Комісії надійшла інформація з Харківського обласного
територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо виявлення
розбіжностей в облікових даних районного територіального центру комплектування
та соціальної підтримки і наданих у запиті відомостях стосовно Стринжи Павла
Володимировича.
Кандидатом у порушення підпункту 8 пункту 1 Правил військового обліку
призовників, військовозобов’язаних та резервістів не повідомлено про зміну
персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України «Про Єдиний державний
реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», проте Стринжа П.В. заходи
для виправлення вказаної ситуації не вжив.
Комісією у засіданні 28 березня 2024 року кандидату надано строк до 11
квітня 2024 року для надання підтверджуючих документів щодо результатів проходження
перевірки Службою безпеки України та опитування на поліграфі, а також щодо
усунення порушень вимог Правил військового обліку призовників,
військовозобов’язаних та резервістів.
При наданні пояснень у засіданні 11 квітня 2024 року кандидат не надав
Комісії підтверджуючих документів щодо результатів проходження відповідної
перевірки та опитування на поліграфі, пояснивши це відсутністю відповідей Служби
безпеки України на його електронні запити.
Відповідно до абзацу 4 пункту 5.4 Положення за результатами розгляду
інформації, одержаної від фізичних або юридичних осіб, громадських організацій
щодо доброчесності кандидата на посаду прокурора, Комісія може прийняти рішення
про відмову у зарахуванні до резерву на заміщення вакантних посад прокурорів
окружних прокуратур в разі наявності обґрунтованого сумніву в доброчесності
кандидата на посаду прокурора, якщо поведінка кандидата на посаду прокурора
може свідчити про невизнання ним суверенітету, територіальної цілісності та
недоторканості України, підтримку, допомогу або співпрацю з представниками
збройних формувань та/або окупаційної адміністрації держави-агресора.
Окрім того, Стринжею П.В. не вжито дієвих заходів щодо усунення порушень
вимог Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Так, він надав до Комісії довідку з Шевченківського районного територіального
центру комплектування та соціальної підтримки міста Харкова щодо перебування 09
квітня 2024 року у вказаному центрі для звіряння облікових даних, проте підтверджуючих
документів щодо усунення порушень вимог Правил військового обліку призовників,
військовозобов’язаних та резервістів кандидат не надав.
Підпунктом 4 пункту 10 Порядку проведення
спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які
передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища,
та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 25 березня 2015 року № 171 (в редакції постанови Кабінету
Міністрів України від 27 серпня 2022 року № 959), відомості щодо претендента на
посаду є такими, що не відповідають встановленим законодавством вимогам для
зайняття посади, у разі встановлення за результатами спеціальної перевірки
фактів неперебування на військовому обліку за місцем проживання (місцем
реєстрації та фактичного проживання) претендента на посаду, який є призовником,
військовозобов’язаним чи резервістом та підлягає взяттю на військовий облік,
або ухилення від військового обліку претендента на посаду, який є призовником,
військовозобов’язаним чи резервістом.
Згідно з частиною 5 статті 32 Закону та абзацу 3
пункту 5.4 Положення у разі одержання інформації, що може свідчити про
недоброчесність кандидата на посаду прокурора, відповідний орган, що здійснює
дисциплінарне провадження, розглядає її на своєму засіданні за участю такого
кандидата. Кандидат на посаду прокурора має право ознайомитися з такою
інформацією, надати відповідні пояснення, спростувати чи заперечити її. За
результатами розгляду відповідний орган, що здійснює дисциплінарне провадження,
може прийняти рішення про відмову у зарахуванні кандидата до резерву на
заміщення вакантних посад прокурорів окружних прокуратур.
З огляду на викладене, Комісією враховано інформацію Генеральної
інспекції Офісу Генерального прокурора, звернення фізичної особи щодо можливих протиправних дій кандидата та членів
його сім’ї, інформацію Харківського обласного територіального центру
комплектування та соціальної підтримки щодо порушень вимог Правил військового
обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, пояснення з
додатковими матеріалами Стринжи П.В. та відсутність результатів проходження кандидатом
перевірки Службою безпеки України та опитування на поліграфі.
Дослідивши наявні матеріали, Комісія дійшла консолідованого висновку, що
інформація, яка надійшла від Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора
та фізичної особи в порядку частини 3 статті 32 Закону, свідчить про
недоброчесність Стринжи Павла Володимировича, та відомості, які надійшли від
Харківського обласного територіального центру комплектування та соціальної
підтримки в порядку частини 2 статті 32 Закону, статті 57 Закону України «Про
запобігання корупції», не відповідають встановленим
законодавством вимогам для зайняття кандидатом посади, яка передбачає зайняття
відповідального або особливо відповідального становища, або посади з підвищеним
корупційним ризиком, а тому Стринжа Павло Володимирович вважається таким, що не пройшов спеціальну перевірку.
З огляду на викладене та з метою забезпечення формування резерву на
заміщення вакантних посад прокурорів окружних прокуратур, керуючись пунктом 5.4
Положення, підпунктом 4 пункту 10 Порядку
проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття
посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального
становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, статтями 29, 32, 77, 78 Закону, статтями 57,
58 Закону України «Про запобігання корупції», Комісія
ВИРІШИЛА:
1. Стринжу Павла
Володимировича вважати таким, що не пройшов
спеціальну перевірку.
2. Відмовити у
зарахуванні до резерву на заміщення вакантних посад прокурорів окружних
прокуратур Стринжі Павлу Володимировичу.
3. Про прийняте рішення повідомити Стринжу Павла
Володимировича.
4. Рішення Комісії
може бути оскаржено до адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого
поширюється на місто Київ.
Головуючий |
|
Андрій ГНАТІВ |
|
|
|
|
|
|
Члени Комісії |
|
Любомир ВІЙТОВИЧ
Олександр ЖИТНИЙ |
|
|
|
|
|
Олена ЗАХАРОВА
Павло ОТВІНОВСЬКИЙ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Олег СТУКОНОГ
Майя ТОМАК |
|
|
|
|
|
Михайло ЦУРКАН |
|
|
|
|
|
|
|
|
Олександр ЮЗЬКОВ |